Start gemengde competitie

Met uitzondering van onze derde gemengde ploeg, die afgelopen zondag met 6-2 verloor in Smash, start dit weekend voor iedereen de gemengde competitie.
 
Meteen volle bak in sporthal De Spil, daar alle 4 onze competitieploegen thuis spelen:

  • In 2de liga B speelt 1G zondag om 14u thuis tegen Royal Antwerp 2G.
  • Zowel 2G (1e prov), 3G (2e prov) als 4G (3e prov) nemen het op hetzelfde tijdstip alle drie op tegen Webacsa.

Vorig seizoen was een van de meest succesvolle ooit, met drie van de vier ploegen die erin slaagden om kampioen te spelen. Hetzelfde resultaat halen wordt moeilijk, maar we hebben er alle vertrouwen in dat alle spelers en speelsters er weer vol voor zullen gaan en het beste van zichzelf geven!

Vanaf volgende week kunt u de resultaten en stand van onze competitieploegen volgen, zowel via Facebook als via onze website onder de rubriek “competitie”.
 
Voor iedereen heel veel succes gewenst!

geniet van zomer stop

Einde seizoen 2016 – 2017

Het laatste speelmoment van het seizoen 2016-17 zit erop. Met 4 kampioenenploegen, diverse individuele kampioenen, de titel van sportclub en jeugdsportfiguur van de stad Dilsen-Stokkem, drie geslaagde toernooien en tal van succesvolle extra-sportieve evenementen mogen we zeker en vast op zeer goed seizoen terugblikken! Aan iedereen een welgemeende merci hiervoor!

Tijd om de volgende maand even de batterijen op te laden, al zullen we jullie de komende weken wel blijven informerenm o.a. met de info voor volgend seizoen…Tot in augustus!

Belgisch Kampioenschap Senioren

Afgelopen zaterdag vonden in Smash (Berkenbos) de Belgische kampioenschappen voor senioren (vanaf 35) plaats. Met Anja Vandeninden en Tim Moonen was Dibad met 2 personen vertegenwoordigd. In de gemengd dubbel 35 verloren zij in de eerste wedstrijd van de latere kampioenen. in de dames dubbel 40 werd Anja wel tweede, na een spannende finale die pas in de derde set en met 21-19 beslist werd.

Dibad is dus weer een vice Belgisch kampioene rijker, dikke proficiat.

Resultaten competitie

Wisselende resultaten voor onze competitieploegen…

  • Dibad 3H verloor met 6-2 in en tegen Smash maar is één speeldag voor het einde toch verzekerd van een verlengd verblijf in derde provinciale
  • 2H won met 7-1 thuis tegen Hoeselt en blijft in running voor de titel van vice-kampioen in eerste provinciale
  • Dibad 1H won met 6-2 van Opbad en eindigt zo de competitie in 3e liga op een gedeelde eerste plaats met Dijlevallei. Helaas heeft deze een wedstrijdsaldo dat +4 beter is, waardoor de promotie net aan onze neus voorbij gaat…Desondanks een heel mooie prestatie wetende dat dit pas het eerste seizoen in 3e liga was!
  • Onze eerste damesploeg was tenslotte met 3-5 te sterk in en tegen Dijlevallei en stijgt hierdoor naar een knappe 4de plaats in 3e liga. Echter ligt alles hier heel dicht bijeen, waardoor het wachten zal zijn tot de laatste wedstrijd volgende week zondag thuis tegen EBC alvorens we zeker kunnen zijn van het behoud!